Skip to main content
Produktivitāte

Pareto princips un stratēģija

Autors: 18/10/2021September 24th, 2023No Comments

Uz brīdi iedomāsimies, ka savu darba dienu varam sadalīt konkrētās daļās, kurām netraucēti veltītu laiku. Cik daudz savas darba dienas Jūs atvēlētu uzņēmuma mārketinga stratēģijas attīstībai?

Ja runājam par stratēģijām, kas ir mūsu pirmās nedēļas karstais temats, tad stratēģiski pareiza darbu plānošana un pārdale ir pirmais solis ceļā uz efektīvu un produktīvu mārketinga aktivitāšu (un ne tikai) realizāciju.

80/20 principu radīja itāļu ekonomists Vilfredo Pareto 19. gadsimtā. Šī iemesla dēļ bieži šo efektivitātes formulu sauc arī par Pareto principu. Senajos laikos akadēmiķis Pareto atklāja, ka 80% Itālijas zemes pieder tikai 20% valsts iedzīvotāju.

Iespējams, Jums rodas jautājums, kāda Itālijas zemes īpašumtiesībām saistība ar mārketinga stratēģijām? Vistiešākā, jo starp sekām un to cēloņiem pastāv 80:20 princips. Tā ir likumsakarība, ko var piemērot dažādās nozarēs. Faktiski, Pareto turpmāk attīstīja pētījumu, novērojot, ka 20% no viņa dārza zirņu pākstīm satur 80% zirņu.

Vai sākat jau pamanīt līdzības savā darbā? Iespējams, ka novērojat līdzīgas tendences savā mārketinga un pārdošanas rezultātos. Mārketinga pasaulē Pareto principam ir ļoti daudz pielietojumu. Piemēram:

👉 80% no Jūsu pārdošanas apjoma nāk no 20% Jūsu mārketinga ziņojumu;

👉 80% no Jūsu peļņas nāk no 20% Jūsu klientu;

👉 80% apmeklējumu no Google veido 20% Jūsu atslēgvārdu.

Protams, ir daudz vairāk pielietojumu un likumsakarību, kas var palīdzēt definēt, kur ir vērts pievērst uzmanību Jūsu uzņēmuma mārketinga attīstības stratēģijā.

Galu galā, arī stratēģijai ir vērts pieiet no 80/20 principa. Kā? Mēs to apkopojām šādi:

1️⃣ 20% darba pie stratēģijas rada 80% rezultātu;

2️⃣ 20% piepūles radot saturu noved pie 80% panākumu;

3️⃣ 20% cēloņu noved pie 80% seku.

Plānojot stratēģiju ir labi zināt, kuri no Jūsu produktiem ir vispopulārākie, un uz tiem tad arī balstīt lielāko daļu komunikācijas un pārdošanas plānu. Piemēram, varat:

✅ varat nodrošināt vienmērīgu piedāvājumu;

✅ plānot mārketingu, izmantojot pamatā šos produktus.

Mēs iesakām pārliecināties, ka pieprasītākie produkti ir tie, kas tiek parādīti visvairāk – sociālajos tīklos, reklāmās, mājas lapā, dažādos raidījumos vai pārdošanas vietās.