Skip to main content
Produktivitāte

Pareto princips un komunikācijas plāns

Autors: 26/11/2021September 24th, 2023No Comments

Jau esam noskaidrojuši, kas ir Pareto princips un kā to var piemērot dažādām nozarēm – tai skaitā arī mārketingā un komunikācijā. Šoreiz izgaismosim, kā likt veiksmīgu pamatu zīmola komunikācijas plānā izmantojot 80/20 nosacījumu.

Apzināta Pareto principa izkopšana uzņēmuma komunikācijā būs ieguldījums, kas nesīs ienākumus uzņēmumam no sociālo tīklu komunikācijas, bet arī ilgtermiņā palīdzēs skaidrākā komandas darba organizācijā un produktivitātes veicināšanā.

Ja pielīdzinām uzņēmuma komunikāciju Pareto principam, tad teorijā visa uzņēmuma komunikācija ir 20%, kas galu galā dos 80% vēlamo rezultātu. No mūsu klientu pieredzes varam teikt, ka šāda balansa uzturēšana prasa iemanīšanos un dažādu departamentu aktivitāšu saskaņošanu, kuras pielāgot plānā. Šāda plānošana prasa stratēģisku pieeju, un mēs iesakām lasīt iepriekšējo rakstu produktīvākai darbībai.

Atgriežoties pie komunikācijas plāna, vislabākā attiecība starp promotējošu saturu un organisko un klientu veidoto saturu ir 80/20.

Kā tas izskatās reālā dzīvē?

Tātad, mums ir klients, kuram veidojam satura plānu mēnesim uz priekšu. Ņemot vērā, ka klients vēlas, ka komunicējam ik darba dienu, tad apzināti koncentrējam 20% satura uz pārdošanu vai zīmola popularizēšanu, piemēram:

  • produktu priekšrocības;
  • uz pārdošanu balstītu saturu;
  • zīmolu pašslavinošus ierakstus.

Ja uzņēmuma saturs ietver aicinājumu uz darbību, kuras mērķis ir veicināt pirkumu vai ģenerēt līdus, tas ir uz pārdošanu balstīts saturs. Tikai diviem no desmit sociālo mediju satura gabaliem jābūt tieši vērstiem uz pārdošanu. Apjoma ziņā tā ir viena ziņa nedēļā sociālajos tīklos. Pārējais saturs iekļauj gan uz iesaisti vērstus ierakstus, gan ikdienas dzīves ainiņas, gan informatīvi izklaidējošu saturu.

Kad saņemam jautājumu, kādēļ tik maz plānots pārdošanu veicinošs saturs, cenšamies atgādināt sociālo mediju primāro mērķi – ka tie ir sociāli,un komunikācijas galvenajam mērķiem vajadzētu būt trim “i”.

1️⃣ izklaidē

2️⃣ izskaidro

3️⃣ izglīto

Uzņēmējiem komunikācijā iesakām 80% censties tuvoties savam sekotājam, un pārējo saturu var atšķaidīt ar kādu burkānu – izpārdošanu, bonusu, dāvanu utt. Ievērojot šādu balansu, jaunpienākušie sekotāji būs īsti, patiesi ieinteresēti uzņēmuma produktos un pakalpojumos, kā arī mazāk atsekos pēc kārtējā konkursa beigām.