Skip to main content

Lai gan īsziņas šķietami ir novecojis komunikācijas rīks, dati liecina par to, ka šis mārketinga veids ir ne tikai efektīvs, bet arī viens no spēcīgākajiem un lētākajiem saziņas veidiem ar klientu. Šajā rakstā uzzināsiet gan īsziņu mārketinga pozitīvos, gan – negatīvos aspektus, jaunākās tendences un NOTRE padomu, ja šādu rīku plānojat ieviest savās mārketinga aktivitātēs!

Pozitīvie aspekti

Nedaudz statistikas:

  • Pēc īsziņas saņemšanas, tiek atvērti aptuveni 98% nosūtīto sms. Pamēģiniet radīt e-pastu kampaņu, kuras rezultāti spētu pietuvoties šiem!
  • Vidēji 90% no īsziņām tiek izlasītas trīs minūtes pēc to saņemsanas. SMS darbojas līdzīgi kā aplikācijas Push notifikācijas – lietotāji teju uzreiz apskatīs atsūtīto. 
  • Vidējais click through rate jeb klikšķi uz īsziņā nosūtitajām saitēm vidēji ir 19%. Salīdzinājumam – e-pastu mārketingā vidējais rādītājs ir aptuveni 3%. 
  • Salīdzinot ar citām mārketinga formām, SMS kampaņas biežāk dod lielāku ieguldījuma atdevi jeb ROI, un pētījumi liecina, ka tas var sasniegt 98%

Ņemot vērā drīzo īsziņas izlasīšanas ātrumu pēc tās saņemšanas, SMS mārketings paredz teju reāllaika komunikāciju ar klientiem. Šis komunikācijas kanāls ir izcils steidzamiem paziņojumiem, izpārdošanām un citām vajadzībām. 

Šis ir tiešs un personīgs uzrunas veids, jo sasniedz personas privāto telpu – viņa telefonu, kas netiek izlaists no rokām teju visu dienu. 

Izklausās daudzsološi, vai ne?

Negatīvie aspekti

Taču tāpat kā jebkuram citam mārketinga rīkam, arī šim ir savi mīnusi. 

Iedziļināsimies monētas otrā pusē: 

  • Ja nosūtītais saturs būs nesaistošs, robežas pārkāpjošs vai saņemto īsziņu daudzums būs pārāk liels, pastāv liels risks, ka klients no turpmākas īsziņu saņemšanas atteiksies un sūtītāju nobloķēs.
  • Tas var radīt negatīvu priekšstatu par zīmolu, par kuru klients paudīs savu nostāju arī cilvēkiem sev blakus.
  • Gluži tāpat kā ar e-pasta izsūtnēm, arī īsziņu gadījumā ir jāsaņem numura turētāja atļauja nosūtīt ar uzņēmuma mārketingu saistīto informāciju. 

Tā kā gluži svētais mārketinga grāls šis nav, un ar šo rīku jāapietas uzmanīgi, relatīvi reti un jāizmanto tikai atbilstošās situācijās.

Jaunākās tendences sms mārketingā

Ja runājam par jaunākajām tendencēm, tad daudzi uzņēmumi meklē iespējas pāriet no vienpusējiem paziņojumiem sms formā uz sarunas tipa sarakstēm. Tas paredz to, ka pēc īsziņas satura saņemšanas, klientam ir iespēja uz šo ziņu atbildēt un saņemt arī atbildi pretim. Savukārt, āķīgo iekļaušanos teksta atļauto rakstzīmju daudzumā, palīdz sakārtot AI, taču šeit jāmin tas, ka katru AI rakstīto tekstu ir nepieciešams pārskatīt, lai komunikācija nešķistu pārlieku robotiska.

Kopumā SMS mārketinga iekļaušana uzņēmuma komunikācijas plānos varētu sniegt daudzas priekšrocības un palīdzēt sasniegt mārketinga mērķus, taču ir svarīgi nepaļauties tikai uz šo kanālu un raudzīties uz to kā uz elementu, kas ir tikai neliela daļa no plašākas mārketinga stratēģijas.

NOTRE ieteikums

Ja esat izvēlējies par labu šāda mārketinga rīka izmantošanai, iespēju robežās segmentējiet savu auditoriju, balstoties uz tās individuālajām interesēm. Tādējādi saņēmējs jutīsies tā, ka par viņu ir īpaši padomāts un saņems patesi uzrunajošu saturu. 

Un vēl būtiska piezīme – vienmēr testējiet savas īsziņas, jo dažādos telefonos un to operētājsistēmās šīs īsziņas izskatīsies un iekļautās saites darbosies dažādi! 

Ja meklējat iespēju arī sava uzņēmuma komunikācijas aktivitātēs iekļaut šo rīku un meklējat ekspertus, kas palīdzēs to “iekustināt dzīvē” – NOTRE var jums palīdzēt!