Skip to main content
Rīki biznesamSociālie tīkli

Kas ir ienākošais (inbound) mārketings?

Autors: 24/01/2022September 24th, 2023No Comments

Vai jautājums “kāpēc mans bizness nepiesaista jaunus klientus?” kādreiz ienācis prātā? Atbilde uz to slēpjas ienākošajā mārketingā (inbound marketing) jeb, citiem vārdiem sakot, piesaistes mārketingā. Kā digitālā mārketinga aģentūra esam auguši kopā ar digitālo pasauli. Ar prieku dalāmies zināšanās par ienākošo mārketingu un zīmola atpazīstamības veidošanu.

Šis raksts palīdzēs jums saprast:

  1. Kas ir ienākošais mārketings;
  2. Kā definēt savu mērķauditoriju;
  3. Kas ir laba ienākošā mārketinga galvenie priekšnoteikumi;
  4. Kādi ir ienākošā mārketinga piemēri;
  5. Kā atšķiras ienākošais un izejošais mārketings;
  6. Kopsavilkums

Kas ir ienākošais mārketings?

Pirms iedziļināmies šajā tēmā, jums ir jāsaprot ienākošā mārketinga vai piesaistes mārketinga pamati. Vārds “piesaistīt” jau sniedz nelielu ieskatu tajā, ko tas varētu saturēt, taču iedziļināsimies tajā nedaudz vairām. Esi gatavs uzlabot savu mārketinga stratēģiju un veicināt sava biznesa izaugsmi, vairāk izmantojot sociālo mediju sniegtās priekšrocības.

Laika gaitā priekšstats par to, kas ir ienākošais mārketings, ir mainījies. Tomēr patiesībā tas sašaurinās līdz vienai funkcijai — auditorijas piesaistīšana, veidojot noderīgu saturu, kas atbilst viņu vērtībām un vajadzībām, stāstot stāstu. Ir svarīgi atcerēties, ka mēs esam cilvēki, kas runā ar citiem cilvēkiem un dalās ar zināšanām, kas varētu uzrunāt potenciālo klientu un radīt vēlmi sekot tavām gaitām līdzi.

Kā definēt savu mērķauditoriju?

Pirms definējat savu mērķauditoriju, es jums pastāstīšu, kas jums jāzina par savu auditoriju pirms satura veidošanas. Mērķauditorijas noteikšana nodrošina, ka jūsu veidotais saturs atbilst tam, ko viņi meklē.

  • Sākot ar pamatinformāciju — jūsu mērķauditorijas demogrāfiskie dati. Tas ietver vecumu, dzimumu, izglītību, ienākumus un daudz ko citu.
  • Lai gūtu skaidrāku priekšstatu par savu auditoriju, iesaku izveidot  “personas kanvu”. Tas palīdzēs saprast, kādi ir mērķauditorijas mērķi. Sāpes, kurām viņi meklē risinājumu, un darījumu veidotāji un lauzēji.
  • Trešā lieta šajā sarakstā ir  psihogrāfija. Psihogrāfija mārketingā liek paskatīties uz savas mērķauditorijas vērtībām.

Trešā lieta šajā sarakstā ir psihogrāfija. Psihogrāfija mārketingā liek paskatīties uz savas mērķauditorijas vērtībām.

Izmanto mūsu izveidoto personas kanvu, lai tuvāk iepazītu savu mērķauditoju.

Personas kanvas sagatve

Kādi ir laba ienākošā mārketinga galvenie priekšnoteikumi?

Ienākošā mārketinga mērķis ir radīt augstākā līmeņa preferences, kas nozīmē, ka esat pielicis pūles, lai sazinātos ar savu potenciālo klientu, pat ja tas nedod nekādus pārdošanas apjomus. Jūs vēlaties, lai cilvēki uzticētos jūsu uzņēmumam un būtu saistīti ar to, izmantojot atbilstošas vērtības.

  • Kvalitatīvs saturs. Nesteidzieties, lai uzzinātu, kas piesaista jūsu mērķauditoriju. Jums vajadzētu vēlēties, lai auditorija jūs atpazītu no pūļa un vērstos pie jums.
  • Skaidras vērtības.  Paziņojiet viņiem, par ko jūs nodarbojaties. Atbilst viņu ESP (emocionālajiem pārdošanas punktiem)
  • Cilvēcīgi. Atcerieties, ka jūs runājat ar citu personu.
  • Aktīva saziņa.  Jums ir jāiesaistas sarunās ar jūsu mērķauditoriju, lai viņi atcerētos par jums un jūsu piedāvātajiem pakalpojumiem vai precēm.
10 ienākošā mārketinga piemēri:
  1. Sociālie tīkli;
  2. Bloga raksti;
  3. Video;
  4. Forumi;
  5. SEO (meklēšanas rezultātu optimizācija);
  6. Podkāsti;
  7. E-pasta mārketings;
  8. Vebināri;
  9. Infografikas;
  10. “No mutes mutē”.

Ienākošais mārketings pret izejošo mārketingu

Kā jau iepriekš apspriedām, ienākošais mārketings ir vērsts uz auditorijas piesaisti, radot vērtīgu saturu. Ir nepieciešams ilgs laiks un patstāvīgums, lai piesaistītu īsto auditoriju, kas vēlas palikt ar jums. Tagad iedomājieties, ka tā vietā, lai auditorija nāktu pie jums, jūs iespiežat sevi savas konkrētās mērķauditorijas pūlī. Jūsu mērķauditorijai nav iepriekšējas saiknes ar jums, taču viņi piedāvā to, kas jums nepieciešams. Viņiem nebūs nekādas emocionālas pieķeršanās jūsu zīmolam, nav garantēta, ka viņi atgriezīsies, taču jūs atrisinājāt viņu problēmu tieši tajā brīdī.

Izejošais mārketings tiek stratēģiski izmantots, lai mērķētu uz noteiktu auditoriju, savukārt ienākošais mārketings var sasniegt ikvienu. Izejošais mārketings tiek uzskatīts par traucējošu. Tas ātri parāda rezultātus, bet ienākošais mārketings tiek uzskatīts par ilgtermiņa procesu, kurā rezultāti parādās laika gaitā.

Izejošais mārketings tiek stratēģiski izmantots, lai mērķētu uz noteiktu auditoriju, savukārt ienākošais mārketings var sasniegt ikvienu. Izejošais mārketings tiek uzskatīts par traucējošu. Tas ātri parāda rezultātus, bet ienākošais mārketings tiek uzskatīts par ilgtermiņa procesu, kurā rezultāti parādās laika gaitā.

Kopsavilkums

Tātad varam secināt, ka ienākošais mārketings ir metode, kas piesaista jūsu auditoriju, radot vērtīgu saturu, kas ne vienmēr novedīs pie tūlītējiem pirkumiem vai klientu pieteikumiem. Lai pilnībā izmantotu ienākošā mārketinga potenciālu, ir ļoti svarīgi zināt savu auditoriju, lai jūs varētu pielāgot saturu. Kad esat uzzinājis, kas ir jūsu mērķauditorija, nākamais solis ir saprast laba ienākošā mārketinga būtiskos faktorus. Kad esat izdomājis būtiskos soļus, lai efektīvi vadītu ienākošā mārketinga stratēģiju, jums vajadzētu izdomāt, kāda veida ienākošais mārketings būs vislabākais jūsu auditorijai. Visbeidzot, lai panāktu pēc iespējas labāku rezultātu, šo stratēģiju būtu vēlams kombinēt ar izejošo mārketingu.

If you want to improve your digital marketing strategy and help potential customers find you, we offer a free consultation to help your business grow!