Skip to main content
Rīki biznesam

UTM parametru izmantošana

Autors: 04/02/2022September 24th, 2023No Comments

Ikdienā, aktīvi darbojoties pa sociālajiem tīkliem un mājaslapām, mēs veidojam linkus (saites), kas novedīs mūsu klientu līdz jaunai lapai. Pēc kāda laika mēs paskatāmies savos Google Analytics un saķeram galvu, jo nezinām, no kurienes nāk šie lietotāji. Atbilde uz mūsu raizēm ir UTM parametri!

  1. Kas ir UTM parametri?
  2. UTM kodi Google Analytics
  3. Kampaņas izveidošana ar UTM kodu
  4. Google Analytics – How Do I Find Out the Customer Flow?
  5. Kam vari izmantot UTM kodus?
  6. Kopsavilkums

Kas ir UTM parametri?

Sāksim ar nelieliem vēstures faktiem, lai saprastu, kas pa zvēru UTM ir. Vairāk nekā pirms dekādes, 2005. gadā Google savā īpašumā ieguva Urchin Software Corp. Viņi izstrādāja programmatūru, ar kuras palīdzību varēja veikt tīmekļa analītiku. Ar šīs programmatūras iegādi 2005. gadā tika ieviesta pirmā Google Analytics versija. UTM tulkojumā nozīmē Urchin izsekošanas modulis, bet šī raksta laikā mēs izmantosim UTM.

Vienkāršā valodā sakot- tie ir kodi, kas palīdz sekot līdzi, no kurienes nāk Jūsu esošie un potenciālie klienti. Ar UTM kodiem iespējams sekot līdzi ārējām saitēm, kas ved klientu uz Jūsu mājaslapu.

UTM koda iekļaušana linkā Jums palīdzēs saprast, kuri mārketinga centieni palīdz potenciālajiem klientiem nonākt pie Jums. Šādi iespējams izvērtēt arī efektivitāti un redzēt, pie kā vēl jāpiestrādā un kas jau darbojas.

 

UTM kodi Google Analytics

Kopā ir pieci parametri, kuri tiek izmantoti, lai vērotu cilvēku plūsmu, bet šoreiz mēs fokusēsimies uz trim galvenajiem, lai varētu veiksmīgi sākt pielietot un izprast UTM kodus.

  1. UTM Source (Avots)
  2. UTM medium
  3. UTM Campaigns (Kampaņa)

UTM Source

UTM Source nosaka, no kurienes nāk apmeklētājs- tas var būt Facebook, Linkedin, Youtube vai cita mājaslapa, kurā ir links uz Jūsu mājaslapas kampaņu.

UTM Medium

UTM Medium precizē Source, jeb avotu, no kurienes nāk lietotājs.

 

  1. Organic
  2. Paid
  3. Recommendation
  4. Direct

Uzzini, kādas definīcijas izmanto Google.Atceries, ka šo automātisko kategorizēšanu var arī mainīt.

UTM Campaign

UTM Campaign ir specifiskā kampaņa – Jūs varat brīvi izvēlēties tās nosaukumu, lai vieglāk saprastu, kas tā ir.

 

Kampaņas izveidošana ar UTM kodu

Šo saiti var veidot manuāli, bet tad ir lielāka iespēja pieļaut kādu kļūdu. Lai atvieglotu mūsu darbu, Google ir izveidojusi savu rīku, kas palīdzēs izveidot kampaņas URL.

 

Paskatīsimies, kā izskatās šī URL izveide caur Google izveidoto rīku.

 

  1. Ievadi mājaslapu, uz kuru vēlies, lai šis URL aizved. Mūsu gadījumā tā būs mūsu mājaslapa.

 


2. Tālāk seko “campaign source”– tātad individuālā vietne, no kurienes nāk šie dati. Mums tas būs Instagram.

 

3. Nākamajā solī mēs izvēlamies “campaign medium” jeb kāda veida plūsma tā ir. Mēs nolēmām, ka tā būs reklāma, tad lauciņā rakstām paid. Atcerieties, ka šeit Jūs varat redzēt, kādus terminus izmanto Google.

 

4. Pēdējais lauciņš, kuru mēs aizpildām, ir “campaign name.” Šajā lauciņā Jūs izvēlaties, kāds nosaukums ir Jūsu kampaņai. Savai mēs izvēlējāmies “Inbound_marketing”

 

5. Ievadot nepieciešamo informāciju, Google būs izveidojusi kodu, kuru varēsiet izmantot savā kampaņā un sekot līdzi cilvēku plūsmai.

 

 

Google Analytics- kā uzzināt cilvēku plūsmu?

Google Analytics ir lielisks rīks, kas palīdz Jums izprast savu auditoriju. Tam ir daudz funkciju, kurās ir viegli nomaldīties. Es Jums parādīšu, kur varat atrast savu kampaņu (Google Analytics 3) ar izmantotajiem UTM kodiem.

  1. Dodies uz savu Google Analytics kontu.
  2. Labās puses rīkjoslā dodies uz “Acquisitions” (Iegūšana).
  3. Tālāk atver “Campaigns” (Kampaņas)
  4. Pie “Campaigns” (Kampaņas) skaties “All Campaigns” (Visas Kampaņas), tur redzēsi visas savas kampaņas.

5. Klikšķinot uz katru no izstrādātajām kampaņām, pamanīsiet “source/medium”. Tas norāda, no kuras individuālas vietnes tā nāk un kāda veida kampaņa tā bija.

 

Iegūtā informācija palīdzēs saprast, vai mārketinga centieni ir bijuši efektīvi. Tas palīdzēs ar nākotnes idejām, jo būsiet jau iepriekš redzējis, kāda ir cilvēku interese un cik ilgu laiku viņi pavada norādītajā vietnē. Atceries, ka cilvēku uzmanības noķeršana jau pirmajā sekundē var spēlēt lielu lomu.

Kam vari izmantot UTM kodus?

Lai zinātu, no kurām vietnēm nāk potenciālie klienti, ir nepieciešams izvietot UTM kodus. Šie kodi tiek izvietoti ārējās mājaslapās. Piemēram, ja izvietojat saites starp saviem mājaslapas atvērumiem, tas var mulsināt Google Analytics un radīt kļūdu izsekošanas procesā.

Mēs iepriekš izrunājām, kas ir UTM kodi un kā tos vari izveidot. Tagad ar šo informāciju varam sākt tos izvietot. Šeit būs pāris idejas, kur tos var pielietot:

  1. Sociālo tīklu ierakstiem;
  2. Maksas reklāmās, piemēram, citā mājaslapā izvietotā banerī;
  3. E-pastu mārketinga saitēs.

Kopsavilkums

UTM kodi tiek izmantoti, lai pielāgotu kampaņu saites, ar kuru palīdzību Jūs varētu sekot līdzi klientu un potenciālo klientu plūsmai. Mēs iepazināmies ar trim parametriem- UTM Source, UTM Medium un UTM Campaign. Šos parametrus mēs pielietojām kampaņas URL kodu veidotājā. Mēs izgājām cauri Google Analytics, lai atrastu nepieciešamos datus par izstrādāto kampaņu un beigās izrunājām idejas, kur iespējams pielietot izveidotos kodus.

Ja Jūs vēlaties vairāk uzzināt par savu potenciālu, piesakies , konsultācijai un mēs Jums palīdzēsim!