Sociālo tīklu platformas TikTok popularitāte pieaug strauji, un nevar noliegt, ka nu jau tas tiek izmantots ne tikai izklaides, bet arī profesionālajām vajadzībām.
Lai gan daudzi patērētāji neizmanto TikTok platformu un arī daudz uzņēmumu tajā neveido saturu, tas nemaina faktu, ka no šīs platformas iespējams iegūt arvien vairāk, pateicoties tās augošajai popularitātei.
Kas ir TikTok?
TikTok ir sociālo tīklu platforma, kuru 2016.gada septembrī izveidoja Ķīnas interneta tehnoloģiju uzņēmums ByteDance. TikTok platforma nodrošina īsu videoklipu (no 15 sekundēm līdz 3 minūtēm) veidošanu un uzturēšanu. Parasti īsie videoklipi ir izklaidējoši un jautri, taču platformā atrodami arī videoklipi ar pamācošu un izglītojošu saturu, kuri vēstīti caur šo izklaidējošo un jautro prizmu, lai būtu saistošāki platformas lietotājiem.
Pēc 2021.gada jūnija datiem, TikTok platformai ir aptuveni 1 miljards aktīvo lietotāju mēnesī un aplikācija ir pieejama jau 155 valstīs.
TikTok platforma uzņēmumiem
TikTok biznesa konts ir vieta, kur ikviens bizness var attīstīt sava uzņēmuma radošo pusi, izmantojot īsos videoklipus. Neatkarīgi no tā, cik liels ir uzņēmums un ko tas ražo un pārdod, ikviens TikTok platformā var reģistrēties un ievietot saturu bez maksas. Ja saturs tiek veidots veiksmīgi, tas vairo izpratni un palīdz pārdot reklamēto produktu vai pakalpojumu.
Lai gan TikTok nepārprotami ir līderis, kad runa ir par īsajiem videoklipiem, platformai nav tik daudz iespēju kā citām sociālo tīklu platformām, lai uzņēmums varētu sazināties ar saviem patērētājiem. Neskatoties uz to, videoklipi ir īsi, ar interesantu un aktīvu saturu, un tie ir viegli un ērti skatāmi mobilajās ierīcēs – tādējādi šie īsie videoklipi var ātrāk nonākt pie patērētājiem.
Ziņa kā TikTok animācija
Neatkarīgi no tā, vai publicētais ir parasta ziņa, vai apmaksāta reklāma, ir novērojams, ka sociālo tīklu lietotāji vairāk uzmanības pievērš saturam, kurā notiek kustība.
Ko varam ieteikt uzņēmumiem, kas vēlas ievietot saturu TikTok platformā? Vislabāk, ja videoklipi būs īsi, kā arī īpaša uzmanība jāpievērš tam, lai pirmās trīs sekundes videoklipā piesaistītu auditoriju. Ja TikTok lietotājs sapratīs, ka pirmās sekundes viņu neuzrunā, viņš pāries uz nākamo video.
Visvieglāk, kā sagatavot pirmās trīs sekundes, kas uzrunās auditoriju, ir saprast, kas vēstījumā ir pats galvenais – vienkāršot vēstījumu pāris vārdos un to ievietot pirmajās trīs videoklipa sekundēs.
Ja vien uzņēmuma sagatavotais saturs tiešām nav pelnījis ko ilgāku par 15-20 sekundēm, ieteicams pieturēties pie īsa video. Garākos videoklipos ierasts publicēts tāds saturs, kam nepieciešams padziļināts skaidrojums – varbūtība, ka auditorija skatīsies reklāmas, kas ir garāks par 15-20 sekundēm, ir ļoti zema.
Idejas īsajam video
Lai saprastu, kādu saturu ievietot TikTok platformā, svarīgi noteikt uzņēmuma auditoriju. Tomēr, domājot par saturu īsajam videoklipam, der atcerēties to, ko iesaka pats TikTok. Ne viss reklāmas saturs TikTok platformā ir dārgs un prasa milzīgu budžetu. Svarīgākais ir tas, kā īsajā videoklipā tiek parādīts uzņēmums un tā tonis pret patērētājiem.
Kāds ir labākais veids, kā uzzināt, kas piesaistīs auditoriju TikTok uzņēmuma kontā?
Uzņēmumam jāsāk veidot tāds saturs, kādu viņš vēlas un pie tā arī jāpieturas.
Galvenais sociālo tīklu ieguvums ir spēja novērot to, kādi ir uzņēmuma panākumi sociālo tīklu platformā, kā arī ātri reaģēt uz patērētāju atsauksmēm un reklāmas datiem – to ir arī iespējams izdarīt ar sociālo tīklu platformas TikTok palīdzību.
Iespējams, idejas nerodas tik ātri kā gribētos vai arī nav laika iefilmēt īso video savam biznesam, tādēļ droši pēc palīdzības var vērsties arī pie mums..