Esam diezgan pārliecināti, ka neilgi pirms šī raksta teju visi lasītāji būs apmeklējuši sociālos tīklus – atzīmējuši ar patīk kādu Instagram bildi vai svinējuši kāda drauga profesionālo sasniegumu vietnē LinkedIn. Bet kā sociālos tīklus labāk izmanotot sava biznesa veidošanai un profesionālai izaugsmei?
Gan fiziskas, gan juridiskas personas var gūt milzīgu labumu no sociālajiem tīkliem. Neatkarīgi no tā, vai nepieciešams paplašināt savu kontaktu loku, audzēt uzņēmējdarbību vai atrast jaunus partnerus – sociālie tīkli ir neaizstājama procesa sastāvdaļa.
Bet kā iespējams maksimāli izmantot šos digitālos kanālus un kam nepieciešams pievērst uzmanību nākotnē? Noskaidrosim tālāk!
Kā sociālie mediji var palīdzēt personīgā tēla veidošanā?
Pieņemsim, ka esam jaunu biznesa klientu meklējumos. Kurp doties, lai tos meklētu? Pirmā doma vairs nav Google, bet LinkedIn, kas nu kļuvis par pirmo vietu, kur tīklot. Kā jau ar katru platformu, arī šo var izmantot gudrā veidā.
Piemēram, nosūtīt nebeidzamus ielūgumus svešiniekiem, ar kuriem nav nekā kopīga, cerībā sazināties ar viņiem un piedāvāt viņiem kaut ko tādu, kas viņiem nerūp, nav laba stratēģija. Tā vietā produktīvāk ir meklēt reālus kontaktus ar cilvēkiem – tiem, kas strādā tajā pašā jomā un kuri var gūt labumu no piedāvātā.
Protams, potenciālo kontaktu sarakstam nevajadzētu sastāvēt tikai potenciālajiem klientiem. Vērts uzrunāt arī bijušos kolēģus un vecos studiju biedrus. Kad potenciālo kontaktu loks ir apzināts, var sūtīt uzaicinājumu ar personailzētu vēstījumu. Šāda saziņa dos vairāk iespēju, bet personu parādīs uzticamākā gaismā.
Runājot par uzticamību, tiešsaistes tēla uzlabošana tikai palielinās izredzes iegūt ideālo klientu. Partneri tiešsaistē vēlas ne tikai uzzināt, kā biznesa kontakts izskatās “uz papīra” – viņi vēlas redzēt, kā viņi izskatās ikdienā. Atrodot personu sociālajos tīklos, uzņēmēji vēlas redzēt personību, atbildību, līderību un labas lēmumu pieņemšanas prasmes.
Protams, nepieciešams saglabāt profesionālu izskatu, lai veidotu pozitīvu un labu reputāciju darbā. Nākamais partneris vai klients nedrīkstētu izdarīt pieņēmumus par uzņēmumu, pamatojoties uz novecojušu informāciju vai neprofesionālām ziņām.
Tā vietā ieteicams kontrolēt, kā zīmolot sevi un uzņēmumu, izmantojot sociālos medijus.
Kā veidot spēcīgu tēlu sociālajos tīklos?
Ik dienu miljoniem cilvēku iepērkas tiešsaistē. Izrādās, 75% B2B pircēju un 84% vadītāju izmanto sociālos medijus, lai pieņemtu lēmumu par pirkšanu. Organizācijām, kas iegulda resursus, lai sasniegtu savu auditoriju, ir lielāka uzticība un izredzes gūt panākumus – 89% lielāko pārdevēju uzskata, ka sociālās platformas ir kritiskas darījumu slēgšanai.
Uzņēmumiem vēlams atrasties mērķauditorijas sociālajos tīklos, lai uzturētu kontaktus ar klientiem, informētu viņus par jauniem piedāvājumiem un produktiem un piedāvātu personalizētu klientu apkalpošanu. Tas ir izšķiroši uzņēmuma reputācijai.
Tātad, kā to panākt?
Sasniegt lielu auditoriju tiešsaistē ir vieglāk nekā jebkad agrāk. Tomēr pastāv tūkstošiem zīmolu, kas kopē saturu cits no cita, tāpēc izaicinājums ir kļūt ietekmīgākiem par viņiem. Klientu piesaistīšanai vairs nevar izmantot tikai vecas metodes; ir svarīgi pastāvīgi pielāgoties jaunām tendencēm vai atjaunot tradicionālo mārketinga koncepciju ar svaigām idejām. Daudzas tradicionālās offline mārketinga metodes var pielāgot tiešsaistei, piemēram, izmantojot word-of-mouth kampaņas ar viedokļu līderiem un influenceriem.
Šeit ir neliels ceļvedis, kā soli pa solim veidot spēcīgu tēlu sociālajos tīklos.
1. solis: Saprast, ar ko runāt
Pirms sākt domāt par sociālo tīklu komunikāciju, nepieciešams padomāt par saviem klientiem. Kas viņi ir? Ja klienti jau ir, var apskatīt, kas viņi ir, nosūtīt viņiem dažus jautājumus un definēt uzņēmuma vēlamo auditoriju. Ja vēl nav klientu, ļoti vēlams ir veikt izpēti, veidot aptaujas un fokusa grupas.
2. solis: Klausīties
Bieži vien uzņēmumi pieņem, ka zina, ko vēlas klienti. Komunikācijā ieteicams pievērst uzmanību sīkākajām detaļām – ņemt vērā visas atsauksmes un no tām attīstīties. Kad kāds no auditorijas vērsīsies pie uzņēmuma ar savu problēmu vai ieteikumiem, vienmēr vajag atbildēt. Šādas aktivitātes nepaliks nepamanītas un garantē pozitīvu klientu attiecību attīstību un daudz jaunas informācijas.
3. solis: Definēt savu zīmola tēlu
Ir nepieciešama skaidra vīzija, kāda zīmola tēlu nepieciešms attēlot savai auditorijai. Šajā gadījumā cilvēku viedokļi ir svarīgi. Daudzi uzņēmumi ignorē nepieciešamību pēc komunikācijas pārredzamības.
Sociālie mediji ir lieliska vieta, kur parādīt, cik uzticams un godīgs ir uzņēmums un piedāvātais produkts un pakalpojums. Neatkarīgi no tā, vai klienti ir citi uzņēmumi vai patērētāji, ir svarīgi būt profesionāliem, godīgiem un uzticamiem.
4. solis: Būt vizuāliem
Vai kādreiz ir redzēta kampaņa ar lielisku rezultātu, bet bez vizuāla materiāla? Visticamāk, nē. Kā būtu salīdzināt divas kampaņas – vienu, kurā tiek izmantoti viltus perfekto cilvēku attēli un otru, kurā attēlos izmantoti īsti cilvēki? Abi veidi joprojām tiek izmantoti, tomēr kampaņas, kurās tiek izmantoti autentiski attēli, darbojas par 80% labāk. Kāpēc? Tā kā cilvēkus vairs nevar apmānīt, kā minēts iepriekš, visi cenšas panākt pārredzamību un uzticamību.
Pareizās vizuālā mārketinga stratēģijas izmantošana savās kampaņās uzrunā cilvēkus vairāk nekā jebkas cits, kas noteikti palīdzēs piesaistīt auditorijas uzmanību uzņēmumam. Attēlos var atainot zīmola ziņojumu un sniegt īstas emocijas. Autentisks saturs runā skaļāk nekā vārdi.
5. solis: Būt konsekventiem
Ir svarīgi, lai uzņēmums netiktu aizmirsts sociālajos tīklos. Neatkarīgi no tā, vai tie ir emuāra ziņojumi, videoklipi, sociālie mediji vai pilnīgi jebkas cits – atslēga ir konsekvence. Vērtīga un konsekventa satura veidošana ir veids, kā iegūt autoritāti un uzticamību visā nozarē vai nišā. Šī autoritāte ļauj kļūt redzamākiem, līdz ar to pieaugot arī klātbūtnei sociālajos tīklos.
6. solis: Dalīties ar saturu
Ir svarīgi arī dalīties ar citu cilvēku saturu. Lietotāju veidots saturs (user-generated content) autentiski parāda, ka uzņēmums nereklamē tikai pats sevi, un palīdz nopelnīt sekotāju uzticību. Tas ir arī lielisks veids, kā veidot attiecības ar sekotājiem.
Kam pievērst uzmanību nākotnē?
Pirms sociālo tīklu izgudrošanas vienīgie cilvēki, kuriem varējām uzticēties, bija cilvēki, kurus bijām satikuši reālajā dzīvē. Sociālo mediju skaistums slēpjas tajā, ka tie paplašina cilvēku redzes un uzticības loku.
Organizācijas var tos izmantot, lai informētu par zīmolu un paplašinātu to ietekmi. Un, hei, nav nekā slikta, ja saņemat profesionālu palīdzību sociālo mediju kampaņās un tīklu veidošanā; ja neesi digitālais guru, NOTRE aģentūra var būt lieliska izvēle.
Visas šīs iespējas turpinās veidot un ietekmēt to, kā cilvēki dzīvo, strādā un sazinās ar pasauli, tāpēc mums visiem ir svarīgi piedalīties sociālo tīklu veidošanā.
Rakstu veidoja JumpStory mārketinga un pārdošanas vadītāja Viktorija Stojanova. JumpStory ir digitālo attēlu platforma ar klientiem vairāk nekā 150 valstīs, kas piedāvā autentiskus fotoattēlus mārketinga vajadzībām. Ir pieejams liels skaits video, ikonu, ilustrāciju un vektoru, kā arī dažādi mārketinga rīki.