Mūsdienās lietotāju pieredzes (UX) dizains ir kļuvis par būtisku faktoru uzņēmējdarbības panākumiem, jo tas ietekmē ne tikai vietnes veiktspēju, bet arī tieši ietekmē lietotāju apmierinātību, iesaisti un lojalitāti. Savukārt, apmierināti un lojāli klienti nozīmē regulārus ienākumus un stabilu uzņēmējdarbības izaugsmi.
Ko par to saka dati?
Arvien vairāk pētījumu apliecina, ka UX dizains ne tikai uzlabo vietnes lietojamību, bet arī var ievērojami ietekmēt uzņēmuma ienākumus. Piemēram, pētījums, ko veica Forrester Research, atklāja, ka katrs dolārs, kas ieguldīts UX optimizācijā, potenciāli var atnest vidēji 100 dolāru peļņu, tādējādi piedāvājot ievērojamu atdevi uz ieguldīto summu (ROI). Turklāt, saskaņā ar Adobe datiem, 39% lietotāju atsakās lietot vietni, ja tās vizuālais noformējums vai struktūra ir neapmierinoša. Savukārt, 70% klientu, kuriem ir bijusi slikta lietotāja pieredze visticamāk šajā vietnē vairs neatgriezīsies.
Arī konkurences pieaugums tirgū uzsver nepieciešamību pēc efektīva UX dizaina. Patērētāji sagaida ātru un ērtu pieredzi – ja vietne ir sarežģīta vai tās navigācija ir laikietilpīga, lietotāji ātri pāriet pie konkurentiem. Piemēram, Google pētījums rāda, ka, palēninot vietnes ielādes laiku no vienas sekunde uz trīs sekundēm, lietotāja iesaiste var samazināties pat par 32%. Šie dati skaidri parāda, ka UX dizains mūsdienās ir vairāk nekā tikai estētika – tas ir būtisks biznesa stratēģijas elements, kas tieši ietekmē klientu lojalitāti un uzņēmuma panākumus.
UX dizaina optimizācija – kas tas ir?
Efektīva UX dizaina pamatā ir optimizācijas process, kas palīdz sasniegt augstākus biznesa rezultātus un nodrošina lietotāju apmierinātību. Bet ko tas īsti nozīmē?
UX optimizācija ir process, kura mērķis ir uzlabot lietotāja pieredzi, padarot vietni ērtāku, intuitīvāku un patīkamāku. Tas ietver virkni stratēģiju un metožu, kas palīdz lietotājam vieglāk orientēties, saprast saturu un sasniegt savus mērķus ar minimālu piepūli, piemēram:
- lietotājam draudzīgas navigācijas izveide,
- skaidru un pievilcīgu aicinājumu uz rīcību (CTA) izvietošana,
- lasāmības uzlabošana ar pareizu krāsu un fontu izvēli,
- responsivitāte, lai nodrošinātu vienlīdzīgu pieredzi visās ierīcēs.
Mērķis ir radīt vienkāršu un efektīvu lietošanas procesu, kas apmierina lietotāju un veicina viņa iesaisti.
Īsti piemēri labam UX dizainam
Lai labāk izprastu, kas ir labs UX dizains, apskatīsim dažus piemērus no dzīves jeb mārketinga aģentūras Notre veiktos UX dizaina darbus un izanalizēsim trīs dažādas vietnes – nordcabin.eu, nicozols.lv un myskin.lv, kurās katrā ir izceltas efektīvas UX prakses, kas uzlabo lietojamību un lietotāja apmierinātību. Apskatīsim, kas katrā no šīm vietnēm ir labi izveidots, atbilst labai UX dizaina praksei un kā šīs atziņas var palīdzēt uzlabot jebkuras citas vietnes UX.
1. nordcabin.eu vietne piedāvā intuitīvu navigāciju, lietotājam draudzīgas formas un patīkamus, profesionālus vizuālos materiālus.
Navigācija un HERO
Lietotājam navigācijā ir viegli orientēties, jo ir:
- Atpazīstami nosaukumi
- Saprotams, kas ir nospiežams
- Aicinājums uz rīcību (CTA).
Formas
Lietotājam draudzīgas formas, jo ir:
- Parādīts priekšā, kāda informācija jāievada
- Iespēja izvēlēties no piedāvātajiem sarunas tematiem
- Skaidrs ziņojums, kas gaidāms.
Vizuālie materiāli
Vizuālie materiāli uzlabo lietotāja pieredzi, ja:
- Tiek lietotas profesionālas, augstas kvalitātes bildes
- Attēli paskaidro/ informē nevis tikai dekorē
- Tie ir optimāla izmēra, lai nekavētu lapas ielādes ātrumu.
2. nicozols.lv vietne ar nevainojamu navigācijas pieredzi, labu lasāmību un meklēšanas funkciju, kas palīdz lietotājam ātrāk nonākt pie meklētā.
Navigācija un HERO
Lietotājam navigācijā ir viegli orientēties, jo ir:
- Atpazīstami nosaukumi
- Saprotams, kas ir nospiežams
- Aicinājums uz rīcību (CTA).
Burtveidols un krāsas
Lietotājam teksts ir viegli lasāms, jo:
- Fona krāsa un teksta krāsa veido pietiekami lielu kontrastu
- Fonts ir skaidrs un viegli lasāms
- Pareizu virsrakstu izmēru un tekstu izmēru lietošana palīdz lietotājam saskatīt galveno (H tagi).
Meklēšanas iespēja
Ja mājaslapa satur daudz informāciju, lietotāja pieredzi uzlabo tas, ja ir meklēšanas iespējas. Meklētājs palīdz:
- Atrast vēlamo pēc atslēgvārdiem, burtu kombinācijām
- Piedāvā citus risinājumus, ja meklētājs neko neatrod.
3. myskin.lv nodrošina lietotājam ērtu un saprotamu navigāciju, produktiem pieejami skaidri statusa indikatori par preču pieejamību un responsivitāte, lai lietotājs var izmantot vietni uz jebkuru ekrāna izmēru.
Navigācija
Lietotājam navigācijā ir viegli orientēties, ja ir:
- Atpazīstami nosaukumi
- Saprotams, kas ir nospiežams
- Lietota atpakaļceļa navigācija, kas ļauj atgriezties pa soļiem atpakaļ (breadcrumb).
Skaidrs statuss
Lietotājam ir laba pieredze, ja sitēma informē par notiekošo:
- Produkts ir low in stock
- Līdz bezmaksas piegādei x eur
- Pasūtījums ir saņemts, ziņa ir saņemta, pieteikums ir saņemts utt.
Responsivitāte
Labai lietotāja pieredzei kritiski svarīgi, lai:
- Mājaslapa pielāgotos dažādiem ekrānu lielumiem
- Uz mazāka ekrāna funkcionalitāte netiek ietekmēta
- Mājaslapu iespējams lietot vienlīdz labi Portrait un Landscape orientācijā.
Galvenās mācības efektīvam UX dizainam, ko Jūs varat pārņemt. Katra no šīm vietnēm izceļ būtiskākos UX principus, kas nāk par labu lietotājiem un veicina iesaisti:
- Skaidra navigācija un atpazīstami CTA sniedz struktūru un intuitīvi vada lietotājus.
- Labi lasāmi fonti un kontrastējošas krāsu shēmas uzlabo pieejamību un atvieglo satura uztveri.
- Responsīvais dizains nodrošina lietojamību dažādās ierīcēs, radot vienmērīgu pieredzi visiem lietotājiem.
Iekļaujot šos elementus jebkuras vietnes dizainā, ir iespējams būtiski uzlabot lietotāja apmierinātību, padarot navigāciju vieglāku, informāciju skaidrāku un mijiedarbību patīkamāku. Šīs vietnes izceļ, kā pārdomāts UX dizains var pilnībā pārveidot un uzlabot lietotāja ceļojumu caur vietni.
Ja arī jums šķiet, ka Jūsu vietnē ir nepieciešami uzlabojumi, tad Notre var būt pirmais solis, lai sasniegtu lielisku lietotāju pieredzi! Uzziniet vairāk par pakalpojumu un piesakieties bezmaksas vietnes UX dizaina novērtējumam un saņemiet profesionālu skatījumu un iespēju biznesa straujākai attīstībai! Sazināmies?