Skip to main content

Cik bieži Jums ir sajūta, ka mārketinga procesu vadīšana pašu spēkiem sāk kļūt par pārāk sarežģītu uzdevumu? Šodienas strauji mainīgajā un izteikti digitālajā biznesa vidē mārketings ir kļuvis par zīmola panākumu atslēgu. Tas nemitīgi attīstās, piedāvājot aizvien jaunas iespējas un rīkus biznesa izaugsmei. Taču tādā kanālu, rīku, stratēģiju un trendu pārpilnībā uzņēmumiem ir ārkārīgi viegli sapīties un vairs nespēt izpiņķerēties laukā. Ko darīt? Šeit palīgā var nākt mārketinga aģentūra!

Šajā rakstā mēs pastāstīsim, kā nesapīties mārketinga meistarībā un kā aģentūra var palīdzēt izpiņķerēt uzdevumu kamolu ar savu ekspertīzi, stratēģisku pieeju, radošumu un nepieciešamo atbalstu.

Modernā mārketinga samezglojums

Mārketinga spaciālista ikdiena ir pārpildīta ar visdažādākajiem elementiem – domām par digitālo klātbūtni, satura veidošanu, sociālajiiem medijiem, SEO, PPC, zīmolvedību, tirgus analīzi utt. Katrs no tiem ir kā pavediens, kurus sapinot kopā, veidojas lielā bilde. Taču, jo vairāk pavedienu, jo lielāka iespejamība, ka procesā tie sāks pīties savā starpā, veidojot mezglus, kurus ar laiku būs aizvien grūtāk atpiņķerēt.

Pārāk daudz varbūtību

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc sāk parādīties sajūta, ka mārketings kļūst par pārāk sarežģītu uzdevumu, ir nebeidzamās iespējas un vajadzības. Šodien, lai veiksmīgi tiktu galā ar mārketinga uzdevumiem, ir jādomā par daudzām lietām vienlaicīgi: kādos sociālajos tīklos labāk komunicēt, vai fokusēties uz organisku plūsmu vai ieguldīt līdzekļus reklāmā, kā izcelties konkurentu vidū, kā pārliecināt patērētāju veikt pirmo pirkumu un kā to pārveidot par ilgstošām attiecībām, kā un kur veikt rezultātu analīzi un šos rādītājus izmantot nākotnē utt. Bez noteikta redzējuma jeb stratēģijas ir ļoti viegli apmaldīties un ieguldīt laiku, pūles un līdzekļus rīkos, kas jūsu gadījumā nemaz nestrādā.

Nebeidzamā mainība

Mārketings pilnīgi noteikti nav statisks. Stratēģijas, kas labi darbojās vēl pirms gada, šodien var arī nestrādāt. Attīstās tehnoloģijas, mainās patērētāju vērtības un vajadzības, mainās tirgus tendences – tas viss prasa nemitīgu pielāgošanos. Nebeidzamās izmaiņas padara spēju izsekot līdzi visām tendencēm gandrīz neiespējamu, īpaši, ja katru aktivitāti jānodrošina saviem spēkiem, tāpēc var rasties sajūta, ka jūs visu laiku atpaliekat no tirgū notiekošā. Spiediens sasniegt rezultātus var novest pie pārsteidzīgiem lēmumiem, sadrumstalotas stratēģijas un nespējas definēt noteiktu vēstījumu, kas, savukārt, var mulsināt patērētāju.

 

Mārketinga aģentūra kā ceļvedis un atbalsta plecs

Tikt galā ar sarežģītajiem mārketinga pinumiem, pa ceļam nesapinoties meistarībā, ir tiešām grūts uzdevums. Te talkā var nākt mārketinga aģentūra. Ar savu pieredzi, prasmi laicīgi pamanīt mezglu veidošanos un novērst to riskus, aģentūra var palīdzēt satīt jūsu uzdevumus skaistā, kārtīgā kamolā, kuru par izpīt gabaliņu pa gabaliņam, nodrošinot plūstošu procesu bez sarežģījumiem un vajadzības piņķerēties pašiem.

Stratēģiskā ekspertīze

Viens no lielākajiem ieguvumiem sadarbībā ar aģentūru ir tās stratēģiskā pieredze. Aģentūrai ir padziļinātas zināšanas nozarē, kā arī gadu laikā uzkrāta pieredze, strādājot ar ļoti dažādiem klientiem. Aģentūras speciālisti savā ceļā jau ir saskārušies ar dažnedažādiem šķēršļiem un ir izstrādājuši rīcības plānu, kas ļauj tos maksimāli ātri pārvarēt. Tāpēc, tā vietā, lai pītos starp daudzajiem rīkiem un risinājumiem, jūs varat izvēlēties sadarboties ar speciālistiem, kas palīdzēs jums izveidot tieši jūsu vajadzībām piemērotu stratēģiju, pārliecinoties, ka jūsu pūles, laiks un līdzekļi tiek ieguldīti tikai tur, kur tas ir nepieciešams.

Mērķu definēšana

Viena no visbiežāk pieļautajām kļūdām mārketingā ir virzība bez konkrēta mērķa. Ja jūs nezināt, ko tieši vēlaties sasniegt, nav iespējams izmērīt rezultātus vai pieņemt pārdomātus lēmumus. Taču iespēju ir ļoti daudz. Vai jūs vēlaties veicināt zīmola atpazīstamību, iegūt jaunus mājaslapas apmeklējumus, piesaistīt jaunus klientus, palielināt pārdošanas apjomus? Aģentūra var palīdzēt noteikt jums piemērotāko mērķi vai to secību, norādot virzienu, kurā jums būtu jādodas. Mērķa apzināšanās padara stratēģijas izstrādi daudz vienkāršaku un arī produktīvāku.

Radoša pieejama

Mārketinga pasaulē radošums ir spēcīgs ierocis. Un šeit runa nav par skaļiem saukļiem vai pievilcīgām reklāmas kampaņām, bet gan prasmi atrast inovatīvus veidus, kā uzrunāt auditoriju, piesaistīt tās uzmanību, atrisināt tās problēmas un radīt jūsu zīmolam prātā paliekošu stāstu. Mārketinga aģentūra piedāvā svaigu skatījumu un kaudzi radošu ideju, kas var veicināt jūsu zīmola atpazīstamību un tādejādi uzlabot pārdošanas rezultātus. Sākot ar stratēģijas un plāna izstrādi līdz pat pārdomāta satura radīšanai, veidojot vienotu zīmola identitāti visos komunikācijas kanālos – aģentūras radošie risinājumi ir lielisks palīgs katrā mārketinga stratēģijas posmā.

Atbalsts ikdienā

Mārketings prasa nepārtrauktu uzmanību. Lai ienāktu tirgū ar jaunu produktu vai pakalpojumu, sākotnēji jāveic tirgus analīzi, konkurentu izpēti, SVID analīzi, jādefinē mērķauditoriju, jānosaka komunikācijas kanālus utt.  Lai palaistu veiksmīgu reklāmas kampaņu, ir nepieciešams to uzraudzīt, sekot līdzi rezultātiem un veikt izmaiņas, balstoties uz šiem rezultātiem. Lai noturētu auditorijas uzmanību, jāuztur sistemātiska, konstruktīva un iesaistoša komunikācija. Tas viss prasa ļoti daudz laika.

Aģentūra var pārņemt uz sevi šos ikdienas laikietilpīgos darbus, ļaujot jums koncentrēties uz svarīgākām lietām – biznesa attīstību. Aģentūras speciālisti tiks galā ar jebkuru uzdevumu: datu izpēti un analīzi, reklāmas kampaņu pārvaldību, analīzi un optimizēšanu, sociālo mediju ierakstu plānošanu un publicēšanu, auditorijas iesaistīšanu utt. Jums atliks tikai izbaudīt rezultātus.

Kopsavilkums jeb kā satīt haosu kamolā

Sapiņķērēties mārketinga pinumos ir ļoti vienkārši. Rīku, stratēģiju, kanālu un trendu pārpilnībā pat ļoti apķērīgs speciālists var sapīties meistarībā, cenšoties izdarīt visu vienlaicīgi. Sadarbība ar mārketinga aģentūru ļauj ne tikai iegūt papildus resursus, bet arī piekļūt cita līmeņa ekspertīzei, saņemt nepieciešamo atbalstu un definēt attīstības virzienu. Aģentūra ne vien ļaus jums izvairīties no iespējamiem laika, pūļu un līdzekļu zaudējumiem, bet arī parūpēsies par to, lai visas jūsu aktivitātes būtu stratēģiski pārdomātas, atbilstu vienotiem principiem un būtu saskaņā ar jūsu biznesa mērķiem.

Tāpēc, ja arī jūs jūtat, ka tikt galā ar mārketinga uzdevumiem saviem spēkiem sāk palikt par sarežģītu, apdomājiet iespēju sadarboties ar aģentūru! Aģentūra palīdzēs jums atrast labāko virzienu ceļā uz sasniegumiem un pārvērst uzdevumu mudžekli par sakārtotu, pēctecīgu procesu.