Mūsdienu uzņēmējdarbība ir dinamisku un integrētu procesu kopums, kur mārketingam ir izķiroša nozīme.
Mārketings nodrošina saikni starp uzņēmumu, tā esošajiem un jaunajiem klientiem; veicina zīmola atpazīstamību un uzticamību, klientu lojalitāti, kā arī nodrošina, ka mārketinga piedāvājumi tiek efektīvi komunicēti un pozicionēti tirgū, balstoties uz datu analīzi, digitālām tehnoloģijām un padziļinātu pircēju uzvedības izpratni.
Uzņēmumam attīstoties, pienāk brīdis, kad jāizšķiras, vai mārketinga funkciju nodrošināšanai algot aģentūru vai veidot savu in-house speciālistu komandu?
Lai arī sākumā jautājums šķiet komplicēts, ir apsvērumi, kas uzņēmējam palīdzēs izšķirties par labu vienam vai otram risinājumam.
1. Resursu un budžeta novērtējums
In-house mārketinga nodaļai ir vajadzīgi kvalificēti darbinieki, dažādas tehnoloģijas un programmas, lai pastāvīgi veiktu savas funkcijas. Sākotnēji šie rīki var būt relatīvi vienkārši, taču līdz ar uzņēmuma izaugsmi, tehnoloģiju attīstību, datu apjoma pieaugumu, izmantoto rīku skaits un sarežģītība pieaug.
Parasti vidēja uzņēmuma in-house mārketinga nodaļa sastāv no 2 – 3 cilvēkiem, kur katrs atbild par konkrētu mārketinga jomu. Uzņēmēju priekšstats, ka ir iespējams piesaistīt “universālus kareivjus” visbiežāk ir maldīgs, jo, digitālam mārketingam attīstoties, katram atsevišķam speciālistam vairs nav iespējams būt vienādi zinošam un efektīvam visās digitālā mārketinga jomās. Šī iemesla dēļ bieži nākas vēl papildus piesaistīt ārpakalpojumu speciālistus konkrētu uzdevumu veikšanai.
Salīdziniet izmaksas starp savu in-house nodaļu un piesaistītu profesionālu mārketinga aģentūru. Darbs ar aģentūru var prasīt lielākas sākotnējās izmaksas, bet ilgtermiņā tas var būt izdevīgāks, ja salīdzina ar in-house komandas uzturēšanas izmaksām.
2. Pieredze un kompetence
Ja in-house komandai nav pietiekamas pieredzes, tad aģentūra var sniegt nenovērtējamu ekspertīzi, kas daudzās situācijās var būt izšķiroša. Aģentūras bieži vien iegulda resursus, lai sertificētu savus darbiniekus dažādās jomās, piemēram, Google Ads, SEO, e-pasta mārketingā un citās svarīgās mārketinga disciplīnās. Šīs sertifikācijas nodrošina, ka aģentūras komanda ir labi informēta par jaunākajām tendencēm, labākajām praksēm un tehnoloģijām.
Papildus tam, aģentūras regulāri seko līdzi biežajām Google algoritma izmaiņām, jo šīs izmaiņas var būtiski ietekmēt meklētājprogrammu optimizācijas (SEO) stratēģijas un maksas reklāmas kampaņas. Aģentūras eksperti atbilstoši jaunākajām izmaiņām optimizē klientu mārketinga kampaņas, lai tās saglabātu augstu efektivitātes līmeni.
Turklāt aģentūras bieži piedalās speciālajos forumos, konferencēs un tīkla pasākumos, kur tiek apspriesti jaunākie nozares attīstības virzieni, inovācijas un labākās prakses. Šāda aktīva iesaistīšanās un tīklošana nodrošina, ka aģentūras ir labi informētas par jaunākajām tendencēm un var piedāvāt saviem klientiem inovatīvus un efektīvus risinājumus.
Aģentūru darbinieki ne tikai iegūst teorētiskās zināšanas, bet arī praktisku pieredzi, strādājot ar dažādiem klientiem un projektiem.
Apkopojot augstāk minēto, veiksim uzskatāmu priekšrocību un trūkumu salīdzinājumu.
Mārketinga aģentūras priekšrocības un trūkumi
Priekšrocības:
- Ekspertīze: aģentūrām bieži vien ir plaša pieredze un specializētas zināšanas dažādās mārketinga jomās;
- Resursi: aģentūrām ir pieejami rīki, tehnoloģijas un komandas, kas var ātri un efektīvi īstenot mārketinga kampaņas;
- Profesionāls “skats no malas”: aģentūra var sniegt jaunu un objektīvu skatījumu uzņēmuma mārketinga stratēģijai;
- Izmaksas: ilgtermiņā aģentūras var piedāvāt izdevīgākas izmaksas, jo nodrošina piekļuvi plašai ekspertīzei un resursiem, ko būtu dārgi uzturēt in-house. Tas nozīmē, ka uzņēmums maksā tikai par konkrētiem pakalpojumiem, kad tie ir nepieciešami, nevis par pastāvīgu darbinieku uzturēšanu.
Trūkumi:
- Kontroles trūkums: strādājot ar aģentūru, var būt grūtāk nodrošināt pilnīgu kontroli pār mārketinga aktivitātēm un stratēģiju;
- Augstas sadarbības uzsākšanas izmaksas: sākotnēji aģentūras pakalpojumu izmaksas var būt augstas. Tās ietver gan sākotnējās konsultācijas, gan pakalpojumu uzsākšanas izmaksas.
In – house mārketinga speciālistu priekšrocības un trūkumi
Priekšrocības:
- Kontrole: pilnīga kontrole pār mārketinga stratēģiju un aktivitātēm, kas ļauj ātri reaģēt uz izmaiņām tirgū un uzņēmuma vajadzībām;
- Saskaņotas darbības: nodrošināta komunikācija un sadarbība starp mārketinga komandu un citiem uzņēmuma departamentiem;
- Zināšanas par uzņēmumu: in-house darbinieks vienmēr ir informēts par aktualitātēm, izmaiņām un tālākajiem plāniem uzņēmumā.
Trūkumi:
- Izmaksas: In-house komandas uzturēšana var būt dārga, īpaši, ja ir nepieciešami specializēti darbinieki un apmācības;
- Resursi un kompetence: mazākam uzņēmumam var būt grūti nodrošināt nepieciešamos resursus un ekspertīzi visās mārketinga jomās.
Kopsavilkums
Izvēloties starp mārketinga aģentūru un in-house speciālistu komandu, jāņem vērā uzņēmuma lielums, resursi un specifiskās mārketinga vajadzības. Mazie un vidējie uzņēmumi, startups un uzņēmumi ar ierobežotu mārketinga pieredzi vai specifiskām mārketinga vajadzībām bieži gūst labumu no aģentūras ekspertīzes un resursiem.
Lieliem uzņēmumiem ar pietiekamiem resursiem un ilgtermiņa mārketinga stratēģijām labāk veidot in-house komandu, kas nodrošina lielāku kontroli un saskaņotību ar citiem uzņēmuma departamentiem